Allah knows best

Assalamualaikum. Kali ni aku ucap syukur kepada penciptaku dan pencipta awak semue iaitu Allah, kerana telah memberikan nikmat yang terlalu banyak buat diriku.tak pernah sekalipun Allah tinggalkan aku, aku ingat lagi everytime aku down aku cari Allah, bile aku senang aku jauh sikit dari Allah. Aku rasa malu sebab, walaupun setelah apa yang aku buat dekat Allah, Allah masih lagi sayangkan aku.Kadangkadang, aku rasa Allah tak faham apa yang aku nak, Allah tak bagi apa yang aku nak.contohnya, waktu awal tahun haritu aku marah sangat dekat Allah sebab aku tak dapat tawaran sbp.come to think about it, layakkah aku sebagai hamba yang dicipta oleh Allah untuk berbuat demikian.aku ingat lagi waktu aku tak dapat sbp, setiap hari aku menangis, sampai muka sembap.aku sedih sangat sebab waktu tu aku taknak duduk dekat sambbst dan aku cemburu tengok kawan aku yang dapat tawaran sbp.setiap hari aku menangis,aku rasa lemah sangat, rasa macam tak boleh hidup, rasa macam takde tempat bergantung, rasa takde sapesape dah dekat dunia ni.then, kak amira mukmin, selalu tengok tengokkan aku, kak amira yang pujuk aku, waktu aku frust tak dapat sbp, kak amira suruh aku cari balik sesuatu yang aku dah hilang iaitu Allah. Saban hari aku menangis dekat Allah, aku mintak dekat Allah, waktu tu aku memang betulbetul bergantung dengan Allah. Masyaallah, Allah tak pernah kecewakan aku sebenarnye, Allah gantikan sbp dengan Maahad Hamidiah.aku menangis waktu aku dapat tawaran Maahad, rupanya Allah pandang aku, aku terasa dekat sangat dengan Allah.saat tu aku rasa malu sebab Allah, dekat aje dengan aku, cuma aku yang buta, buta untuk merasakan bahawa Allah itu dekat dengan aku.

Barubaru ni, aku skip exam sebab tak sihat, yang paling menyedihkan, aku tak boleh retake balik exam tu, aku rase sedih sangat sebab memang sahlah result aku teruk, dan tahun depan aku takdapat naik kelas, possibility untuk aku dapat result yang gempak berapa peratus aje.aku dapat tahu pasal bende ni, hari yang aku datang balik sekolah .balik tu aku berade in depression state.aku tak selera makan, aku menangis sebab takut kawan baik aku pindah kelas dan tinggalkan aku.tapi , aku ingat balik, macam mana Allah dah beri aku bermacam nikmat selama aku hidup 16 tahun lebih ni, tak salahkan kalau Allah, tarik sikit nikmat tuu.Alhamdulillah, sekarang aku boleh redha, kalau Allah tetapkan macamtu, then I should be having no problem with it, cause Allah has better plans for me ain't.

Semoga kita semua tergolong dalam kalangan orang yang redha akan ketentuan Allah

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top