Not-so-resolution

Assalamualaikum, mesti orang pelikkan asal tetibe rajin nak update blog pulak ni,hehehe.saje tak bolehke? Sebenarnye, kawankawan aku semue dah freedom daripada peperiksaan.cuma aku je tak.mane taknye, tingkap kelas aku berhabuk then aku ni memang spesies yang sensitif habuk sikit je dah bersin, selsema.eishhh macam orang tua pulak.jafi sape nak check rumah die berhabuk ke tak sila gunakan khidmat aku, kalau aku bersin tuu maknenye kene kemas rumah lah tuu. aku kalau dah selsema memang confirm haritu jugak aku akan demam,biasenye sehari dua eloklah.tapiiiiii time minggu perikse nielah die nak lamelame pulak eiii sabarjela.sooo begini ceritanya, aku duduk tepi tingkap , then tingkap tu berhabuk, then aku pown selsema, then aku pown demam.then bile jumpe doktor kene check darah sekali, and yang menyedihkan doktor cakap platelets aku cair ke wtvlahkan.kirenye aku kekurangan sel darah kuning yang diperlukan untuk pembekuan darah.penat jee aku sayang warne kuning, macamni balasan kau dekat aku.huwaaaaaaaaaa....pulangkannnnnnn.baik pulangkan sebelum aku jadi pontianak hisap darah kau.kahkahkahkahkah.

Tapikan aku lupe nak cakap pasal pening aku, waktu aku demam harituuu dahlahh kene makan antibiotic yang pahitt sampai termuntah muntah bape kali tah ditambah pulak dengan pening yang mencengkam kepala aku.semalam aku pengsan sebab pening sangat.ummi suruh makan antibiotic aku tanak, bile dah sakit sangat aku try nak pegi amik sendiri dekat dapur, tuptup mata aku berpusing pusing, pastu aku pengsan.dah bangun aku diberi layanan first class oleh adikadik tercinta.bestnye hidup kalau setiap hari macamni.pastu aku tido then termimpi ade orang asyik ketuk kepala aku dengan hammer, dalam mimpi tuu die cume ketuk bahagian tepi je, and aku cuma sakit bahagian tepi je.seems similar ain't.tapi aku husnudzon jelaa, mungkin balasan selalu lewatkan solat kot.

Alhamdulillah, Allah cukup baik sebab dosa kecil aku selalu dapat dihapuskan melalui sakitsakit ringan macam ni.walaupun, aku banyak buat dosa, tapi Allah selalu jaga aku, waktu aku susah dan senang.bestkan kalau ade Allah, lagi best drpd ade pakwe ke duit ke baju mahalmahal.

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top